בדיקת האזנות סתר

גילוי האזנות סתר

המלצות לפני בדיקת האזנה, איתור ומניעה

בדיקת האזנת סתר: גילוי, איתור ומניעה

בדיקות האזנות סתר עברו התקדמות טכנולוגית משמעותית. הסרת חסמי הכניסה של רכישת והתקנת ציוד לביצוע הקלטות סתר, פריצה והשתלטות מרחוק על מכשירים סלולריים ומחשבים, מעקבי מיקום מבוססי GPS  ועוד שודרגו באופן משמעותי בשנים האחרונות, לצד עלויות הולכות ופוחתות וזמינות קלה להשגתם באמצעים פשוטים, כולל אתרי אינטרנט ייעודיים לנושא. בדיקת האזנות סתר

אמצעי ציתות ופריצה אלו הפכו לנפוצים מאוד, חלקם ניתנים להתקנה עצמית גם ללא בעל מקצוע ובמקרים רבים גם באמצעות השתלטות מרחוק ע"י תוכנות מתוחכמות, חלקן נסתרות המקשות על גילוי האזנת הסתר .

ההתקדמות הטכנולוגית בתחום בדיקת האזנות סתר יוצרת אתגר מקצועי משמעותי גם בפני חוקר פרטי  או הצד העוסק בגילוי ואיתור האזנות סתר, ומחייבת מכשור מתקדם, יכולת טכנולוגית  של משרד חקירות העומד בחזית הטכנולוגיה, המתעדכנת ללא הרף.  המשימה – בדיקה, גילוי ומניעה של חדירה לפרטיותך ובהתאם לצורך גם השלמות חקירה לזיהוי הגורמים האחראים לפריצה.

לנוחיותכם, ריכזנו מספר המלצות והנחיות , לצד התייחסות רחבה, לסוגי הבדיקות לגילוי האזנות  והאיומים המרכזיים על פרטיותכם 

7 טיפים והמלצות לגילוי האזנות סתר

גילוי האזנות סתר
  1. חושדים שפרצו לכם לנייד או שמצותתים לכם? מרבית אלו החושדים כי מצותתים להם – מסתברים כצודקים בחשדם. בין אם מדובר בחקירת מעמד אישי או במודיעין עסקי, לכן מומלץ שלא להתעלם מכל דבר הנראה לך מוזר או חשוד, בין אם מדובר בצליל מוזר בנייד או בפעילות מוזרה במחשב. אל תעשו דבר בשלב הראשון מלבד עמידה על המשמר. אל תמהרו לחשוף דבר לאף אחד כדי להימנע מחשיפת המידע למצותת (שיוכל לשבש ולחמוק ממאמצי הבדיקה והחקירה) . אין להזיז כלים או חפצים שבהם יכול להיות מושתל ציוד האזנה (פעולה העשויה לחשוף את החקירה לגורם המצותת) בדיקת האזנת סתר מקצועית היא לרוב הפתרון הנכון גם כדי למנוע את המשך ההאזנות.
  2. השגיחו על הנייד שלכם – השגחה אינה בהכרח מניעה מוחלטת, אך היא מקשה על הגורם התוקף. אל תפתחו מסרונים והודעות ווטסאפ או לינקים חשודים. אין לפתוח קבצים מצורפים במייל שמקורם הוא גורם לא מוכר . עדכנו את גרסת מערכת ההפעלה ועידכוני אבטחה, הגנו על המכשיר באמצעות סיסמה ארוכה ומורכבת, אל תשתמשו ברשת WIFI חינמית שאינה מאובטחת ונתונה להאזנה.
  3.  הכירו לעומק את חוק האזנת סתר. בקצרה, (ומבלי שהדבר יהווה תחליף לייעוץ משפטי) – הקלטה ו/או האזנה לשיחה מבלי שאף אחד מהמשתתפים הסכים בביצועה ו/או   התקנת תוכנת ריגול, מעקב, ציתות שלא ע"י בעל המכשיר לשימושו העצמי או לאחד מילדיו הקטינים (בקרת הורים) או שלא לעובד שעודכן מראש ואישר זאת בהסכם העסקתו, או שלא ע"י בעל המכשיר שמונה לאפוטרופוס של אדם אחר, מהווה האזנת סתר אסורה –  המהווה עבירה פלילית  שעונשה הקבוע בחוק הוא עד 5 שנות מאסר.
  4. בדיקת האזנות סתר עם מכשור מתקדם – הדרך לאיתור וגילוי האזנות סתר דומה למירוץ תמידי של חדשנות ועליונות טכנולוגית בין יכולות הפורץ לבין הצד המתגונן. זאת, כדי לאפשר גילוי הפריצה, מניעת החדירה וזליגת מידע. חברת חקירות עם ציוד טכנולוגי המתקדם ביותר לגילוי האזנות היא הבסיס הראשוני שעליו אסור לוותר.
  5. היכרות עם כל סוגי האיומים וניסיון מבצעי מוכח – יכולות גילוי האזנה, איתור ומניעת האזנת סתר לטלפון הנייד שלך, האזנות בבית או בעסק, התקני שידור או חדירה לסודות עסקיים במחשב שלך מושתתת על היכרות קרובה ועדכנית עם כל סוגי האיומים, והמענה המקצועי הנדרש, המשתנים ומתחדשים כל העת.
  6. מי מאזין לי? יכולות חקירה ואיתור מבצעי – גילוי האזנת סתר אינה מסתיימת לרוב רק בגילוי חשיפת האזנת הסתר, לעיתם חשוב לא פחות לזהות ולאתר את מזמין האזנת הסתר. חשובות יכולות חקירה, הנשענות על ניסיון מקצועי מוכח. בדקו את הניסיון, והמוניטין של משרד חקירות אמין, מקצועי ואיכות החוקר הפרטי שמטפל בך.
  7. יצירת קשר מאובטח עם גורם מקצועי (לא מהטלפון או המייל שלך) – זוהי העת ליצור קשר עם גורם מקצועי שבחרת. מומלץ לא להשתמש באימייל החשוף שלך או בטלפון האישי / העסקי ליצירת קשר. מומלץ להשתמש בטלפון מחוץ לעסק, טופס יצירת קשר מאובטח באתר, טלפון ציבורי או אימייל שאינו מצוי ברשת העסקית שלך ואינו מזוהה איתך. ספרו בקצרה רק את מה שצריך – וקבעו פגישה מיידית.

פתרון מלא ומניעת האזנת סתר

מניעת האזנות סתר 

אנו מספקים ללקוחותינו מערך מתקדם של פתרונות לגילוי האזנה ומניעת האזנת סתר:

בדיקת האזנות, גילוי של האזנות סתר וריגול מסחרי, בין אם האזנת הסתר מתבצעת במכשיר טלפון נייד, או באמצעות תוכנות ריגול דוגמת ספייפון, האזנות סתר בבית, ברכב או במשרד ובין אם מבוצעת מתקפה רחבה של ריגול תעשייתי או אישי בכל הזירות.

אנו נותנים מענה מקיף לכלל האיומים הקיימים בכל הזירות לרבות זירת הסייבר, המרחב הפיזי ואבטחת מידע. אנו פועלים כדי לחשוף את העובדות והראיות שיצביעו על ביצוע האזנה, וככל הניתן גם על הגורם אליו מועבר המידע ו/או הגורם המזמין.

בנוסף, אנו מבצעים בדיקות גילוי ומניעה תקופתיות הנעשות בוגופן שוטף כשגרת מניעה –  לצורך מניעת דליפת מידע ומניעת ריגול תעשייתי.

מניעה עתידית:  בדיקת האזנה מקצועית, בין אם מבוצעת על טלפון נייד, בדיקת האזנה ברכב, בבית או במשרד – אינה נשענת רק על מכשור מתקדם וחדשני בלבד. אנו משתמשים בציוד הטכנולוגי המתקדם ביותר (המפורט בהמשך), אך החשיבות של חוקר פרטי מקצועי, בעל ידע עשיר וניסיון מבצעי לגבי מהות ואופי התקיפה והתוקף – מהווה חלק משמעותי בהצלחת גילוי האזנת הסתר, הגורם המאזין ומניעת האזנות ודליפת מידע בעתיד.

גילוי האזנה - סוגי האזנות סתר

בדיקת האזנות סתר 

האזנת סתר לקו טלפון:

האזנת סתר לקו טלפון המבוצעת ע"י מכשור המחובר בחוט לשקע הטלפון וממנו למכשיר הקלטה או באמצעות התקנת רכיב מיוחד-  Bug המותקן על קו הטלפון (במרכזית תקשורת/ ארון סעף או בשקע קיים בתוך הבית או העסק) הרכיב משדר אלחוטית למכשיר הקלטה. 

 

האזנות סתר לטלפון נייד / מכשיר סלולרי:

מבוצעות לרוב באמצעות התקנת תוכנת ספיי פון , המותקנת על מכשיר הטלפון ומאפשרת למעשה את "שכפולו" של המכשיר הסלולרי, כולל  גישת הגורם המשתלט על כל התכנים במכשיר,  הצגת המידע , האזנה, מעקב ושליטה מרחוק.

 

גילוי האזנת סתר לחלל חדר

האזנת סתר לחלל חדר באמצעות מכשיר שידור או הקלטה דיגיטלי מוכמן, המאזין ומקליט את השיחות בחלל החדר ומשדר באופן אלחוטי למכשיר הקלטה ייעודי לטווח של 350 מטר ויותר.

 

בדיקת האזנות סתר ברכב

 האזנת סתר ברכב נפוצה מאוד ככלי ציתות בין אם לצורך האזנה או מעקב באמצעות רכיבי GPS זעירים המוסתרים בגוף הרכב. גילוי ההתקנים דורש שימוש בציוד מתקדם, מיומנות וניסיון רב  

 

אבטחת מידע, פריצות סייבר, "רוגלות"

פריצה למחשבי החברה או למחשב הפרטי באמצעות שימוש ב"רוגלות", ופריצות סייבר, החושפות את המחשב או הרשת העסקית להשתלטות מרחוק או להעברת מידע באופן יזום לאתר או כתובת מרוחקת. מרגע ההשתלטות כל המידע הרגיש במחשב חשוף בפני הגורם המשתלט לרבות תכתובות אימיילים, אנשי קשר, היסטוריית הגלישה באינטרנט . ביצוע מערך מערכי בדיקות המיועדות למניעת פריצה וזליגת מידע, הטמעת מערכות אבטחת מידע, שכבות הגנה, ניטור ובקרה.

בדיקות האזנה - סוגי בדיקות

מור חקירות תבליט בולט בדיקת איתור SPYPHONE על טלפונים ניידים.

 מרגע שהוקנה תוכנת SPYPHONE במכשיר טלפון נייד, הופך המכשיר הסלולרי לאמצעי ריגול מושלם בידי ה"גורם המשתלט", כאשר כל התכנים המצויים על גבי המכשיר הסלולרי חשופים וגלויים.

איתור התוכנה ע"ג הטלפון הנייד באמצעות בדיקת האזנות סתר הינו תהליך מקצועי ומורכב לאור מספר סיבות:

  • התוכנה אינה מותירה עקבות ב LOG של המכשיר, ומקשה על גילוי האזנות סתר 
  • התוכנה מוסוות היטב בתוך המכשיר באופן שגם החלפת כרטיס הסים אינה מסירה אותה
  • שליחת המידע נעשית לרוב לאתר אנונימי ללא השארת סימני זיהוי.

תהליך גילוי האזנת הסתר והבדיקה המבוצע על ידינו, עושה שימוש בכלים הטכנולוגיים והמעודכנים ביותר לסריקה, הפעלת כלים מתקדמים לאבחון, פענוח של המידע המצוי על מכשירי הטלפון הניידים ויצירת דוח מפורט.

 

מור חקירות תבליט בולט בדיקה, איתור, גילוי, מניעת ריגול והאזנה (TSCM)

בדיקת האזנות סתר מתקדמת ברמה הטכנולוגית האזרחית הגבוהה ביותר בארץ ובעולם לגופים עסקיים ופרטיים 

 

מור חקירות תבליט בולט ציוד טכנולוגי מתקדם לגילוי האזנות, מכשיר גילוי בדיקת TSCM :

  • ספקטרום אנלייזר – סריקת תחום התדרים VLF-LF , MLF ,HF ו- SHF.
  • מערכת זיהוי GSM CATCHER IMEI  איתור משדרי GSM.
  • מצלמה תרמית – גילוי ואיתור מקורות חום.
  • TDRסריקת קוי תקשורת וחיווט לבדיקת מכשירי האזנה.
  • Power measure magnetic fieldPMMF בדיקת שדה מגנטי קרוב.
  • Electromagnetic power meter בדיקת שדה אלקטרומגנטי קרוב.

מי פרץ? מי הזמין? חקירה משלימה

בהתאם לתוצאות תהליך בדיקת האזנות סתר, ממצאי הגילוי ואופי החדירה בין אם באמצעות האזנה למכשיר הנייד או פריצה למחשב –  ניתן לרוב גם לבצע המשך חקירה לזיהוי מקור ההאזנה ע"י איתור טביעות אצבע וחתימות דיגיטליות, שנותרו מאחור, העשויות להוביל לגורם שביצע את האזנת הסתר ובמקיבל לגורם שהזמין את האזנת הסתר.

 

תוצאות מוכחות, ניסיון וטכנולוגיה מתקדמת

מור חקירות ומבצעים, משרד חקירות מוביל, בניהולם של קציני מודיעין בכירים לשעבר , צוות עתיר ניסיון מבצעי בתחומי החקירות, בילוש ומודיעין של מעל 25 שנה, חוקרים פרטיים ברשיון משרד המשפטים  עומדים לרשותך עם הציוד הטכנולוגי המתקדם מסוגו וצוות מבצעי מיומן – כדי להעניק לך שקט נפשי ופתרון מקצועי מהיר, מסור ואישי מקצה לקצה,  בסודיות ודיסקרטיות מוחלטת.

 

חשוב !! במידה וקיים אצלך החשש כי מבוצעת האזנת סתר וחדירה לפרטיותכם – חשוב ליצור קשר איתנו רק ממכשיר ניטרלי או אימייל שאין חשש שהוא נתון להאזנה. כך נוכל לסייע בידיך מבלי לחשוף חלילה את החשד והמהלכים.

אנחנו כאן לשירותך - מור חקירות ומבצעים